שאלות ותשובות

תנאי קבלה

כן, תכנית הפוסט-דוקטורט במופ"ת מיועדת לסגל המכללות האקדמיות לחינוך בלבד.

תנאי הסף לתכנית הוא עד חמש שנים מהענקת התואר. למכון מופ"ת יש תכניות נוספות המתאימות לסגל מרצים בכיר. רשות המחקר מציעה תכניות שונות לחוקרים (שבתון במכון מופ"ת,  ועדת מחקר בין מכ​ללתית, וקבוצות עניין). אנא פנו לאתר המכון לאיתור התכניות המתאימות עבורכם.

כן, אפשר להגיש מועמדות גם אם הדוקטורט הוא מתחום דעת אחר.

הרשמה

כן, המפגש אינו חלק משלבי המיון של התכנית, אלא מפגש בלתי פורמלי עם מארגני התכנית לקבלת מענה ישיר לשאלות.

ראשית יש להירשם באמצעות טופס הרשמה מקוון, ולאחר קבלת אישור על ההרשמה יש למלא ולהגיש את כל הטפסים והמסמכים הנדרשים.

יש להגיש קורות חיים בנוסף לטופס הרשמה מלא כנדרש. ​ 

בטופס המועמדות ישנם 2 סעיפים בהם יש להציג את תפיסת העולם המחקרית שלך, המחקרים שבצעת בעבר והמחקר שברצונך לבצע בתכנית הפוסט. היות והתאמת המנחה נעשית רק לאחר הקבלה לתכנית, הצעת המחקר המלאה מוגשת מחצית השנה לאחר תחילת התכנית ונעשית בהנחייה מלאה של המנחה.​

מכתבי ההמלצה יישלחו ישירות על-ידי הממליץ לכתובת רכזת התכנית postdoc@macam.ac.il​.

כן בהחלט, כל עוד הנך עומד בתנאי הסף הנדרשים לתכנית. מועמדים שהגישו מועמדות חוזרת התקבלו.  ​

תנאי השתתפות בתכנית

עמיתי התכנית ייפגשו אחת לחודש במכון מופ"ת, ליום מרוכז של הרצאות ולימוד עמיתים.

התכנית תתקיים ככל הנראה בימי ראשון.

על-פי מגבלות משרד החינוך העומדות על תשלום של 140% משרה, על המלגאי לשמור על היקף משרה של עד 90% במכללות האקדמיות לחינוך.​ יש להביא בחשבון כי המחקר ופרסומו דורשים זמן רב. בנוסף, עמיתי המחקר יידרשו להגיש דוחות תקופתיים, ואנו שואפים לקדם את המחקר לכיוון פרסום.

איתור מנחה

לא, על המועמדים להגיש ראשית טופסי הרשמה ולעבור ריאיון קבלה אישי. רק לאחר קבלת אישור קבלה לתכנית, צוות התכנית ימליץ על מנחה בשיתוף חוות דעתו של המועמד. הפני​ה למנחה תיעשה על-ידי צוות התכנית.

מכון מופ"ת יסייע באיתור מנחים עבור נושאים שאינם ברשימה.

דחייה

לא, מכון מופ"ת אינו נותן הסברים אישיים לדחיית מועמדות. עם זאת אנו ממליצים לקרוא שוב את הדרישות להגשת מועמדות ולבחון אם ניתן לשפר את סיכויי הקבלה לקראת הגשת בקשה נוספת בשנה הבאה.

  • תהליך הגשת הטפסים לא הושלם.
  • המועמד/ת אינו/ה מרצה במכללה אקדמית לחינוך.
  • הדוקטורט הוענק שש שנים ויותר לפני הגשת המועמדות.
  • היקף המשרה במכללות האקדמיות לחינוך נמוך מ-40%.
  • הצעת המחקר אינה ממוקדת דייה ואין בה משום חידוש.
  • הריאיון האישי לא היה משכנע (ידע לא מבוסס דיו על נושא המחקר, תכנון ראשוני לא מספק של המחקר).
  • חוקר/ת בכיר/ה בעל/ת פרסומים רבים בתחום החינוך.
  • המועמד/ת בעל/ת פוסט-דוקטורט קודם בתחום החינוך.
  • להקפיד על הגשת מועמדות בהתאם להנחיות המפורטות.
  • לוודא שיש לי לפחות פרסום אחד שפיט, בכתב עת בין-לאומי.
  • להכין הצעת מחקר ממוקדת וחדשנית בתחום ההכשרה להוראה או החינוך.​​