ביה"ס ללימודי התמחות מקצועית

073-75-999-77 >>

ביה"ס ללימודי התמחות מקצועית

התקשרו עכשיו לפרטים
073-75-999-77

רוצים להיות מרצים וחוקרים מצטיינים?

מקומכם איתנו!

בואו להתמחות בבית הספר
ללימודי התמחות מקצועית במכון מופ"ת!

רוצים להיות מרצים וחוקרים מצטיינים?

מקומכם איתנו!

בואו להתמחות בבית הספר
ללימודי התמחות מקצועית במכון מופ"ת!

אוכלוסיית היעד של בית הספר היא חברי סגל אקדמי  

השואפים לטפח את מומחיותם ולהתקדם באקדמיה באמצעות

         למידה  |  חברות בקהילת עמיתים מפרה  |  וניהול מודרך ומבוסס של הקריירה האקדמית

מחקר והערכהניהול אקדמיהובלת יזמות וחדשנותעיצוב מידעי
הדרכה פדגוגיתמנחי מנחיםיוצרים כתיבה

למידע נוסף על מסלולי הלימוד וההתמחויות שלנו,
השאירו פרטים כאן או התקשרו 073-75-999-77

תנאי הקבלה לתוכניות ההתמחות
תואר שני ומעלה (עדיפות לבעלי תואר שלישי)
ריאיון קבלה

התמחות חד שנתית: עיצוב למידה בעידן המידע

ההתמחות בעיצוב למידה בעידן המידע מתמקדת בדרכים חדשניות לשיפור ההוראה ולטיוב איכותה. 

מטרת ההתמחות היא להכשיר סגל אקדמי לפיתוח ולהטמעה של מגוון דרכי הוראה-למידה-הערכה חדשניות, כאלו המפתחות סקרנות וחשיבה ומעודדות מעורבות פעילה בלמידה באקדמיה.

בין היתר נעסוק בתחומים הבאים:

  • אומנות ההוראה לקהל גדול
  • למידה בסביבות חדשניות
  • נוירו-פדגוגיה והשפעתה על הלמידה
  • פיתוח קורס מקוון
  • חשיבה מסדר גבוה
  • טיפוח הכוונה עצמית בלמידה
  • למידה ממקרים וסימולציות
  • משחוק של הלמידה
  • למידה שיתופית
  • מגמות בינלאומיות בתכנון לימודים
לפרטים נוספים על התמחות חד שנתית: עיצוב מידע בעידן המידע
עיצוב למידה
בעידן המידע
התמחות חד שנתית: עיצוב למידה בעידן המידע

ההתמחות בעיצוב למידה בעידן המידע מתמקדת בדרכים חדשניות לשיפור ההוראה ולטיוב איכותה.

מטרת ההתמחות היא להכשיר סגל אקדמי לפיתוח ולהטמעה של מגוון דרכי הוראה-למידה-הערכה חדשניות, כאלו המפתחות סקרנות וחשיבה ומעודדות מעורבות פעילה בלמידה באקדמיה.



בין היתר נעסוק בתחומים הבאים:

  • אומנות ההוראה לקהל גדול
  • למידה בסביבות חדשניות
  • נוירו-פדגוגיה והשפעתה על הלמידה
  • פיתוח קורס מקוון
  • חשיבה מסדר גבוה
  • טיפוח הכוונה עצמית בלמידה
  • למידה ממקרים וסימולציות
  • משחוק של הלמידה
  • למידה שיתופית
  • מגמות בינלאומיות בתכנון לימודים
לפרטים נוספים על התמחות חד שנתית: עיצוב מידע בעידן המידע

התמחות חד שנתית: הובלת יזמות וחדשנות חינוכית

ההתמחות מיועדת לחברי סגל אקדמי השואפים להוביל תהליכי יזמות וחדשנות בחינוך (בכפוף להמלצת ראש המוסד להכשרה להוראה) ומכוונת ליצירת "שגרת חדשנות" במערכת הכשרת המורים ובמערכת החינוך.

הכשרת מובילי חינוך ליצירת חדשנות ולהובלת שינויים משמעותיים במערכות החינוך שהם פועלים בהן מחייבת יצירת מומחיות בפיתוח תוצרים חינוכיים ובניהול חדשנות בקרב מנהיגי העתיד של מערכת הכשרת המורים.

התוכנית מתמקדת בשני אשכולות מרכזיים: יזמות וחדשנות חינוכית, ומתודולוגיות של חדשנות ויזמות. מטרת האשכולות היא לחדד את הכלים המחשבתיים והביצועיים הנדרשים כדי להוביל תהליכים במערכת הכשרת המורים ובמערכת החינוך בישראל, באמצעות: סדנאות בנושאי יזמות וחדשנות, סיורים במוקדי חדשנות, למידה מ-Case studies, מפגשים עם יזמים, מומחים ומקבלי החלטות במערכת החינוך.

הובלת יזמות
וחדשנות חינוכית
התמחות חד שנתית: הובלת יזמות וחדשנות חינוכית

ההתמחות מיועדת לחברי סגל אקדמי השואפים להוביל תהליכי יזמות וחדשנות בחינוך (בכפוף להמלצת ראש המוסד להכשרה להוראה) ומכוונת ליצירת "שגרת חדשנות" במערכת הכשרת המורים ובמערכת החינוך.

הכשרת מובילי חינוך ליצירת חדשנות ולהובלת שינויים משמעותיים במערכות החינוך שהם פועלים בהן מחייבת יצירת מומחיות בפיתוח תוצרים חינוכיים ובניהול חדשנות בקרב מנהיגי העתיד של מערכת הכשרת המורים.

התוכנית מתמקדת בשני אשכולות מרכזיים: יזמות וחדשנות חינוכית, ומתודולוגיות של חדשנות ויזמות. מטרת האשכולות היא לחדד את הכלים המחשבתיים והביצועיים הנדרשים כדי להוביל תהליכים במערכת הכשרת המורים ובמערכת החינוך בישראל, באמצעות: סדנאות בנושאי יזמות וחדשנות, סיורים במוקדי חדשנות, למידה מ-Case studies, מפגשים עם יזמים, מומחים ומקבלי החלטות במערכת החינוך.

 

לפרטים נוספים על התמחות חד שנתית: הובלת יזמות וחדשנות חינוכית

התמחות חד שנתית: ניהול אקדמי בתנועה

המציאות האקדמית המשתנה מייצרת אתגרים ושפע של הזדמנויות. מציאות זו זקוקה למנהלים ולמנהיגים אשר מסוגלים להוביל את הסביבה האקדמית שהם פועלים בה ולהשפיע עליה. מטרת ההתמחות היא להכשיר מנהלים שיוכלו להנהיג בצורה אפקטיבית את עצמם, את האחרים ואת ההזדמנויות הנקרות לפתחם.

ההתמחות נבנתה כך שתוכל לתת מענה ממוקד, מהיר וגמיש לצרכים המשתנים של המתמחים, ותאתגר אותם באמצעות מתודות מגוונות של סדנאות ניהול.

ההתמחות היא חד-שנתית והיקפה עומד על 180 שעות. מתוכן 120 שעות כוללות שיעורים אקדמיים וחווייתיים, ו-60 שעות – סדנאות לבחירה.

לפרטים נוספים על התמחות חד שנתית: ניהול אקדמי בתנועה
ניהול אקדמי
בתנועה
התמחות חד שנתית: ניהול אקדמי

המציאות האקדמית המשתנה מייצרת אתגרים ושפע של הזדמנויות. מציאות זו זקוקה למנהלים ולמנהיגים אשר מסוגלים להוביל את הסביבה האקדמית שהם פועלים בה ולהשפיע עליה. מטרת ההתמחות היא להכשיר מנהלים שיוכלו להנהיג בצורה אפקטיבית את עצמם, את האחרים ואת ההזדמנויות הנקרות לפתחם.

ההתמחות נבנתה כך שתוכל לתת מענה ממוקד, מהיר וגמיש לצרכים המשתנים של המתמחים, ותאתגר אותם באמצעות מתודות מגוונות של סדנאות ניהול.

ההתמחות היא חד-שנתית והיקפה עומד על 180 שעות. מתוכן 120 שעות כוללות שיעורים אקדמיים וחווייתיים, ו-60 שעות – סדנאות לבחירה.

לפרטים נוספים על התמחות חד שנתית: ניהול אקדמי בתנועה

למידע נוסף על מסלולי הלימוד וההתמחויות שלנו,
השאירו פרטים כאן או התקשרו 073-75-999-77

תנאי הקבלה לתוכניות ההתמחות
תואר שני ומעלה (עדיפות לבעלי תואר שלישי)
ריאיון קבלה

התמחות דו שנתית במחקר והערכה

פעילות המחקר של הסגל האקדמי מהווה קריטריון מרכזי בקידום אישי ומוסדי כאחד. עם המעבר לתקצוב הוות"ת דרישות אלו הולכות ומתגברות. חברי סגל המעוניינים בקידום באקדמיה נדרשים להציג עשייה מחקרית הזוכה להכרה לאומית ובין-לאומית בבמות משפיעות.

החל מעבודת הדוקטורט ולאורך התפתחות הקריירה האקדמית, הנחיית סטודנטים בקורסים מחקריים, זכייה בקרנות מחקר ופרסום בבמות יוקרתיות – כל אלו מחייבים מחקר הדוק מתודולוגית העושה שימוש בניתוחים מתקדמים המקובלים כיום, כדי להציג מחקר שיתקבל ויזכה בהכרה לאומית ובין-לאומית. אנו מציעים לכם תוכנית של לימוד ומנטורינג אישי. בהתמחות מחקר והערכה תרכשו ידע ומיומנויות הנדרשים לעריכת מחקר הראוי לפרסום בבמות מובילות, ותקבלו הנחיה אישית מדי שבוע.

נוסף על כך תפגשו את מיטב המומחים ותיחשפו לסוגיות עכשוויות במחקר, במסגרת של למידת עמיתים עם מרצים ממכללות שונות, מדיסציפלינות שונות וממגזרים שונים, המציעה הרחבת הפרספקטיבה ושיתופי פעולה מחקריים ייחודיים ובלתי שגרתיים.

לפרטים נוספים על התמחות דו שנתית במחקר והערכה
מחקר
והערכה
התמחות דו שנתית במחקר והערכה

פעילות המחקר של הסגל האקדמי מהווה קריטריון מרכזי בקידום אישי ומוסדי כאחד. עם המעבר לתקצוב הוות"ת דרישות אלו הולכות ומתגברות. חברי סגל המעוניינים בקידום באקדמיה נדרשים להציג עשייה מחקרית הזוכה להכרה לאומית ובין-לאומית בבמות משפיעות.

החל מעבודת הדוקטורט ולאורך התפתחות הקריירה האקדמית, הנחיית סטודנטים בקורסים מחקריים, זכייה בקרנות מחקר ופרסום בבמות יוקרתיות – כל אלו מחייבים מחקר הדוק מתודולוגית העושה שימוש בניתוחים מתקדמים המקובלים כיום, כדי להציג מחקר שיתקבל ויזכה בהכרה לאומית ובין-לאומית. אנו מציעים לכם תוכנית של לימוד ומנטורינג אישי. בהתמחות מחקר והערכה תרכשו ידע ומיומנויות הנדרשים לעריכת מחקר הראוי לפרסום בבמות מובילות, ותקבלו הנחיה אישית מדי שבוע. נוסף על כך תפגשו את מיטב המומחים ותיחשפו לסוגיות עכשוויות במחקר, במסגרת של למידת עמיתים עם מרצים ממכללות שונות, מדיסציפלינות שונות וממגזרים שונים, המציעה הרחבת הפרספקטיבה ושיתופי פעולה מחקריים ייחודיים ובלתי שגרתיים.

לפרטים נוספים על התמחות דו שנתית במחקר והערכה

התמחות דו שנתית: "יוצרים כתיבה"

ההתמחות בכתיבה במכון מופ"ת נועדה לתת מענה למצוקה אמתית ושכיחה בקרב סגל המכללות להכשרת מורים: מצוקתם של האינטלקטואלים הפוריים, החושבים, היוצרים, מורים ומרצים עמוסי רעיונות, שופעי התחלות של מאמרים, גדושי ציטוטים נפלאים, שהיו יכולים להשתלב במאמר שטרם יצא מן הכוח על הפועל. "עוד מעט אתפנה לכך, בקרוב, בסמסטר הבא, בחופשה". אחרים מרגישים כי יש להם מה לומר, אך חסרים את הכלים ואת הקווים "העבים" של התוכן. זאת על רקע הלחץ המתגבר לפרסם ולפרסם.

התוכנית משמשת חממה לגידול כותבים אקדמיים, ובתשתיתה הידיעה שהכתיבה מצמיחה ברבדים שונים: אישי, רגשי, מחשבתי. התוכנית משלבת כתיבה אישית-פואטית וכתיבה עיונית-אקדמית. התוכנית מבוססת על העמדת הכתיבה, הכותבים והכתוב במרכז העיסוק האינטלקטואלי. התוכנית מסייעת למתמחים להתמודד עם קשיים בכתיבה ומעניקה למתמחים הזדמנות לפתח כלים, לספוג רעיונות, לקבל משובים ממנחים ומעמיתים ולהביא לקו גמר טיוטות השוכנות במגירות. נוסף על כך, התוכנית נותנת כלים להנחיית כותבים בראשית דרכם. 

כלים אלה נועדו לסייע, בין היתר, למרצים במכללות לחינוך המלמדים קורסים שונים, רובם מחייבים כתיבה, ופעמים רבות עומדים משתאים מול היעדרן של מיומנויות כתיבה בסיסיות בקרב סטודנטים.

לפרטים נוספים על התמחות דו שנתית: יוצרים כתיבה
יוצרים
כתיבה
התמחות דו שנתית: "יוצרים כתיבה"

ההתמחות בכתיבה במכון מופ"ת נועדה לתת מענה למצוקה אמתית ושכיחה בקרב סגל המכללות להכשרת מורים: מצוקתם של האינטלקטואלים הפוריים, החושבים, היוצרים, מורים ומרצים עמוסי רעיונות, שופעי התחלות של מאמרים, גדושי ציטוטים נפלאים, שהיו יכולים להשתלב במאמר שטרם יצא מן הכוח על הפועל. "עוד מעט אתפנה לכך, בקרוב, בסמסטר הבא, בחופשה". אחרים מרגישים כי יש להם מה לומר, אך חסרים את הכלים ואת הקווים "העבים" של התוכן. זאת על רקע הלחץ המתגבר לפרסם ולפרסם.

התוכנית משמשת חממה לגידול כותבים אקדמיים, ובתשתיתה הידיעה שהכתיבה מצמיחה ברבדים שונים: אישי, רגשי, מחשבתי. התוכנית משלבת כתיבה אישית-פואטית וכתיבה עיונית-אקדמית. התוכנית מבוססת על העמדת הכתיבה, הכותבים והכתוב במרכז העיסוק האינטלקטואלי. התוכנית מסייעת למתמחים להתמודד עם קשיים בכתיבה ומעניקה למתמחים הזדמנות לפתח כלים, לספוג רעיונות, לקבל משובים ממנחים ומעמיתים ולהביא לקו גמר טיוטות השוכנות במגירות. נוסף על כך, התוכנית נותנת כלים להנחיית כותבים בראשית דרכם. כלים אלה נועדו לסייע, בין היתר, למרצים במכללות לחינוך המלמדים קורסים שונים, רובם מחייבים כתיבה, ופעמים רבות עומדים משתאים מול היעדרן של מיומנויות כתיבה בסיסיות בקרב סטודנטים.

 

לפרטים נוספים על התמחות דו שנתית: "יוצרים כתיבה"

התמחות חד שנתית: מנחי המנחים בכניסה להוראה

עם השינויים במבנה התוכניות להכשרת מורים גובר הצורך באנשי סגל המומחים בהנחיית עמיתים, ובפרט ביחידות הכניסה להוראה. הנחיית עמיתים מחייבת את בעל התפקיד לרכוש מיומנויות הממוקדות בתקשורת בין-אישית, בהנחיה, בתהליכי הנחיה על הנחיה, ובהובלת תהליכי שינוי בצוות ועם יחידים המצויים בקשרי עבודה עימו. יחסי עמיתות (קולגיאליות) מערבים קשרים פורמאליים וא-פורמאליים כאחד, ולכן מעצם טבעה הנחיית עמיתים מעוררת גם דילמות אתיות ובין-אישיות ייחודיות, המצריכות תהליכי היוועצות ובירור אישי ומקצועי.

אוכלוסיית היעד של ההתמחות הינה חברי סגל ביחידות הכניסה להוראה  במוסדות להכשרת מורים – ראשי יחידות, רכזי תחומים ומנחים בעלי ותק של שלוש שנים לפחות.

דרכי הלמידה כוללות: מפגשי למידה, דיונים בצוותי עבודה קטנים, היצגי עמיתים, ימים מקוונים, מרכזי סימולציות, סיורים, השתתפות בכנסים, ו-30 שעות פרקטיקום של הובלת פרויקט ביחידה בהנחיית סגל ההתמחות.

לפרטים נוספים על התמחות חד שנתית: מנחי המנחים בכניסה להוראה
מנחי
המנחים
התמחות חד שנתית: מנחי המנחים בכניסה להוראה

עם השינויים במבנה התוכניות להכשרת מורים גובר הצורך באנשי סגל המומחים בהנחיית עמיתים, ובפרט ביחידות הכניסה להוראה. הנחיית עמיתים מחייבת את בעל התפקיד לרכוש מיומנויות הממוקדות בתקשורת בין-אישית, בהנחיה, בתהליכי הנחיה על הנחיה, ובהובלת תהליכי שינוי בצוות ועם יחידים המצויים בקשרי עבודה עימו. יחסי עמיתות (קולגיאליות) מערבים קשרים פורמאליים וא-פורמאליים כאחד, ולכן מעצם טבעה הנחיית עמיתים מעוררת גם דילמות אתיות ובין-אישיות ייחודיות, המצריכות תהליכי היוועצות ובירור אישי ומקצועי.

אוכלוסיית היעד של ההתמחות הינה חברי סגל ביחידות הכניסה להוראה  במוסדות להכשרת מורים – ראשי יחידות, רכזי תחומים ומנחים בעלי ותק של שלוש שנים לפחות.

דרכי הלמידה כוללות: מפגשי למידה, דיונים בצוותי עבודה קטנים, היצגי עמיתים, ימים מקוונים, מרכזי סימולציות, סיורים, השתתפות בכנסים, ו-30 שעות פרקטיקום של הובלת פרויקט ביחידה בהנחיית סגל ההתמחות.

לפרטים נוספים על התמחות חד שנתית: מנחי המנחים בכניסה להוראה

התמחות חד שנתית: הדרכה פדגוגית

ההדרכה הפדגוגית נמצאת כיום בעיצומו של תהליך שינוי עמוק. מטרתה של ההתמחות במכון מופ"ת היא להצמיח מומחים בהדרכה פדגוגית אשר יבחנו את הגדרות התפקיד ואת תפיסת ההדרכה בעידן המשתנה, במסגרת קהילת לומדים רב-תרבותית של מדריכים פדגוגיים. במסגרת ההתמחות הלומדים ייחשפו למודלים מגוונים של הדרכה פדגוגית, כולל כאלו המתבצעים במרחב השלישי, ויתנסו בתהליכים טיוטוריאליים המכוונים להבניית זהותם כמנהיגים מקצועיים מובילי תמורות במערכת החינוך. אוכלוסיית היעד של ההתמחות: מדריכים פדגוגיים ומדריכים דידקטיים (גנריים ודיסציפלינריים) מהמוסדות להכשרת מורים, ובעלי תפקידים ביחידות התנסות מעשית במוסדות להכשרת מורים.

רכיבים ייחודיים בלימודי ההתמחות

מפגשים טיוטוריאליים בקבוצות קטנות: מפגשים לניתוח אירועים פדגוגיים שהמתמחים מביאים מתוך עבודתם בהדרכה. במפגש נערך דיון בזיקה לידע תוכן תאורטי שנלמד בהתמחות.

סיורים לימודיים: בכל שנה מתקיימים סיורים לימודיים המפגישים את המתמחים עם מסגרות חינוכיות מגוונות וייחודיות.

בימת מתמחים: שיח עמיתים שבו המתמחים מביאים משולחן עבודתם את עשייתם החינוכית המבטאת את תפיסת עולמם, את מחקריהם מתחומי עניין שונים, ופרויקטים ייחודיים שהם מובילים.

ההתמחות במכון מופ"ת מכוונת לעסוק בשינוי זה ובהשלכותיו על תפיסת ההדרכה הפדגוגית ועל הגדרת התפקיד של המד"פ. מטרת ההתמחות היא להקים קהילת חשיבה רב-תרבותית של מדריכים פדגוגיים שתלמד ביחד את המציאות החדשה על השינויים המתחוללים בה, ותגבש דרכים חדשות להגדיר את תפקידיהם של המדריכים הפדגוגיים במציאות זו.

לפרטים נוספים על התמחות חד שנתית: הדרכה פדגוגית
הדרכה
פדגוגית
התמחות חד שנתית: הדרכה פדגוגית

ההדרכה הפדגוגית נמצאת כיום בעיצומו של תהליך שינוי עמוק. מטרתה של ההתמחות במכון מופ"ת היא להצמיח מומחים בהדרכה פדגוגית אשר יבחנו את הגדרות התפקיד ואת תפיסת ההדרכה בעידן המשתנה, במסגרת קהילת לומדים רב-תרבותית של מדריכים פדגוגיים. במסגרת ההתמחות הלומדים ייחשפו למודלים מגוונים של הדרכה פדגוגית, כולל כאלו המתבצעים במרחב השלישי, ויתנסו בתהליכים טיוטוריאליים המכוונים להבניית זהותם כמנהיגים מקצועיים מובילי תמורות במערכת החינוך. אוכלוסיית היעד של ההתמחות: מדריכים פדגוגיים ומדריכים דידקטיים (גנריים ודיסציפלינריים) מהמוסדות להכשרת מורים, ובעלי תפקידים ביחידות התנסות מעשית במוסדות להכשרת מורים.

רכיבים ייחודיים בלימודי ההתמחות

מפגשים טיוטוריאליים בקבוצות קטנות: מפגשים לניתוח אירועים פדגוגיים שהמתמחים מביאים מתוך עבודתם בהדרכה. במפגש נערך דיון בזיקה לידע תוכן תאורטי שנלמד בהתמחות.

סיורים לימודיים: בכל שנה מתקיימים סיורים לימודיים המפגישים את המתמחים עם מסגרות חינוכיות מגוונות וייחודיות.

בימת מתמחים: שיח עמיתים שבו המתמחים מביאים משולחן עבודתם את עשייתם החינוכית המבטאת את תפיסת עולמם, את מחקריהם מתחומי עניין שונים, ופרויקטים ייחודיים שהם מובילים.

לפרטים נוספים על התמחות חד שנתית: הדרכה פדגוגית

אז אתם מעוניינים להתקדם בקריירה ולהיות מרצים וחוקרים מצטיינים, מקומכם איתנו.

למידע נוסף וייעוץ על מסלולי הלימוד וקהילת העמיתים שלנו השאירו את פרטיכם כאן
או התקשרו 073-75-999-77

תנאי הקבלה לתוכניות ההתמחות
תואר שני ומעלה (עדיפות לבעלי תואר שלישי)
ריאיון קבלה

מכון מופ"ת, רחוב שושנה פרסיץ 13, קרית החינוך, תל אביב, טל. 073-75-999-77
קל לגישה תחבורתית, חנייה בשפע וללא עלות
© כל הזכויות שמורות

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן