הנחיית עמיתים בכניסה להוראה

עולים קומה בהנחיה

התמחות חד שנתית – 180 שעות*

* צרוף התמחות של 180 שעות בשנה נוספת מקנה תעודת הוראה המאפשרת ללמד במכללות

רציונל

עם השינויים במבנה התוכניות להכשרת מורים גובר הצורך באנשי סגל המומחים בהנחיית עמיתים, ובפרט ביחידות הכניסה להוראה. הנחיית עמיתים מחייבת את בעל התפקיד לרכוש מיומנויות הממוקדות בתקשורת בין-אישיתבהנחיה, בתהליכי הנחיה על הנחיה, ובהובלת תהליכי שינוי בצוות ועם יחידים המצויים בקשרי עבודה עימויחסי עמיתות (קולגיאליות) מערבים קשרים פורמאליים וא-פורמאליים כאחד, ולכן מעצם טבעה הנחיית עמיתים מעוררת גם דילמות אתיות ובין-אישיות ייחודיות, המצריכות תהליכי היוועצות ובירור אישי ומקצועי.  

קהל היעד

חברי סגל של יחידות הכניסה להוראה במכללות האקדמיות ובאוניברסיטאות - ראשי יחידות, רכזי תחומים ביחידות ומנחים מסגל היחידה בעלי ותק של שלוש שנות הנחיה ביחידה לפחות, אשר קיבלו המלצה מראש יחידת הכניסה להוראה במכללתם.

מבנה ההתמחות

היקף הלימודים בהתמחות הינו 180 שעות, מתוכם 30 שעות פרקטיקום ביחידות על פי הפריסה הבאה:
  • 20 מפגשים בימי חמישי במכון מופ"ת (שלא בימי פורום הכניסה להוראה) בין השעות 14:00-9:00, (120 שעות).
  • 5 מפגשים, בימי חמישי, בהם יתקיימו סיורים וכנסים ייעודיים כגון סיור במרכזי סימולציות והשתתפות בכנס הכניסה להוראה (30 שעות).
  • פרקטיקום: תכנון וביצוע פרויקט אישי בתחום הנחיה על הנחיה/הובלת תהליך שינוי לאנשי סגל ביחידה, בתאום עם ראש היחידה במסגרת המוסד האקדמי, בהנחיית סגל ההתמחות (30 שעות).

דרכי הלמידה

  • הרצאות מעשירות ממומחים
  • למידה סדנאית
  • דיונים בצוותים
  • סימולציות
  • למידה ממקרים בקבוצת סופרוויז'ן מצומצמת
  • למידה מקוונת
  •  היצגי לומדים
  • למידה צומחת עפ"י צרכי הלומדים

תנאי קבלה

  1. תואר אקדמי שני (ממוסד מוכר) ומעלה
  2. ותק של שלוש שנים לפחות בהנחיה ביחידות הכניסה להוראה
  3. המלצה אישית מראש היחידה, המתארת את תפקיד המועמד/ת ביחידה ואת האפשרות שלו/ה להשפיע לטובת קידום היחידה
  4. קורות חיים
  5. ריאיון קבלה

בסיום התכנית

  • יקבלו המשתתפים תעודה המעידה על התמקצעות בתחומי ההנחיה והיזמות בשדה הכניסה להוראה
  • תהיו בעלי מיומנויות "הנחיה על הנחיה"
  • תוכלו לשמש מנחי מנחים לסגל יחידת הכניסה להוראה
  • תפתחו ותובילו יוזמה ביחידת הכניסה להוראה
  • תהיו חלק מקהילה של מנחים מובילים ביחידות הכניסה להוראה ברחבי הארץ
  • למעוניינים: צירוף התמחות נוספת של 180 שעות בשנה השנייה מקנה תעודת הוראה במכללות

צוות ההתמחות

lironon

ד"ר לירון און

ראש התכנית
מרצה לפסיכולוגיה, לחינוך ולחינוך מיני, מנחה חממות מתמחים ביחידת הכניסה להוראה במכללה האקדמית גורדון, מנחה בקורס הכשרת יועצות לתפקידי הדרכה באוניברסיטת חיפה, רכז מחוז חיפה ביחידה לאקלים מיטבי וצמצום אלימות בשרות הפסיכולוגי ייעוצי במשרד החינוך.

yaelbarlev

ד"ר יעל בר לב

מנחה
מפתחת תכניות לימודים, מובילה תהליכי התפתחות מקצועית של מנהלים, מנחים וצוותים. מלמדת בקורס התמודדות עם קונפליקטים במכון מופת. בעבר, חברת סגל בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית.

rivkagross

רבקה גרוס

רכזת ומנחה
יועצת אירגונית, מומחית בהנחיית קבוצות בגישה המוטיבציונית בארגוני חינוך.

esty

ד"ר אסתי פיירשטיין

נציגת האגף במשרד החינוך

ההתמחות ניתנת במסגרת בית הספר ללימודי התמחות מקצועית ע"ש פרופ' זילברשטיין

יינתן סבסוד לתשלום על הקורס מטעם האגף לכניסה להוראה במשרד החינוך – פרטים בהמשך

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם

לפרטים נוספים ולייעוץ ראשוני התקשרו אלינו:

מינהל לומדים:

073-75-999-77

 mlomdim@macam.ac.il