פיתוח דומיין: ביסוס, מיצוב ותיוג מומחיות

תכנית חד-שנתית לבוגרי ההתמחויות

רציונל

בית הספר מציע לבוגריו תוכנית ייחודית של ניהול קריירה באקדמיה, בדגש על מיתוג אישי באמצעות המרחב הדיגיטלי.

התמחות זו מיועדת לסגל אקדמי המעוניין לבסס, למצב ולתייג את מומחיותו ברמה הארצית והבין-לאומית. במסגרת התוכנית ילמדו המתמחים על ניהול קריירה באקדמיה. ככלי מרכזי לניהול הקריירה נתמקד במרחב המקוון. ההיכרות עם הסביבה ועם האמצעים לביסוס המומחיות, ובפרט אלו המקוונים, נעשית לחלק חשוב של ארגז הכלים של חברי הסגל האקדמי. לפיכך כל מתמחה יפתח במסגרת ההתמחות אתר אישי, ויבסס אותו באמצעות הכלים שירכוש ובאמצעות תהליכי הנחיה אישיים וקבוצתיים.

אוכלוסיית יעד

ההתמחות מיועדת לחברי סגל אקדמי בעלי תחום מומחיות ייחודי, המבקשים לבסס, למצב ולתייג את מומחיותם ברמה הארצית והבין-לאומית, בעיקר באמצעות המרחב המקוון (ראו: תנאי קבלה).

דרכי למידה

ההתמחות תתנהל ברובה "מרחוק".
למידה סדנאית פנים-אל-פנים תתקיים בימים מרוכזים (סה"כ 10 ימים) שיתקיימו לפני תחילת שנת הלימודים האקדמית, בין הסמסטרים, ובסיום שנת הלימודים האקדמית.
הלמידה תהיה מבוססת-פרויקטים. כל מתמחה יונחה בבניית אתר אישי. הפרויקטים שיילמדו יקבלו ביטוי מוחשי באתר-מומחה אישי זה. במהלך שנת הלימודים יתנסו המתמחים בחמישה פרויקטים מתוך כמה פרויקטים לבחירה. כל יחידת לימוד תכלול הרצאות של מרצים מומחים שיועברו באמצעות מפגשים סינכרוניים או א-סינכרוניים, ובהמשך לכך המתמחים יעבדו באופן פרטני וקבוצתי במשך שבועות אחדים עד להצגת התוצר. מנחי ההתמחות ילוו את המתמחים, הן מרחוק הן בפגישות פנים אל פנים.

נושאי למידה נבחרים

  • ניהול קריירה באקדמיה
  • אנשי חינוך בדור 2.0
  • אקדמיה בדיגיטל - פרדיגמות ופרדוקס
  • נרטיב ועיצוב זהות דיגיטלית
  • בניית מרחב מומחה
  • ויקיפדיה - עריכה והרחבה של אוסף הערכים בתחום מומחיות
  • אקדמאים כמומחים ברשתות חברתיות (כגון: Academia.edu, Facebook, Twitter, ResearchGate)
  • רשת למידה אישית (Personal Learning Network)
  • ערוץ יו-טיוב אישי

תנאי קבלה

  • תואר שני ומעלה (עדיפות לבעלי תואר שלישי)
  • ריאיון קבלה
  • ציון עובר במבחן סף מקוון - ידע בשימושי מחשב

צוות הההתמחות

ruthysolomon1-150x148

רותי סלומון

ראש התוכנית
יועצת ביישום פתרונות למידה מקוונים בעלת תואר שני בטכנולוגיות למידה מסמינר הקיבוצים, מייעצת ומלווה אירגוניים חינוכיים בהטמעת טכנולוגיות למידה מקוונים. משתתפת בפרויקטים של האיחוד האירופי TEMPUS/ERASMUS שמטרתן הובלת עולם האקדמיה למאה ה-21 בנוסף עוסקת בהנחיית מורים בפדגוגיות פעילות ומעוררי מוטיבציה המתאימות לילדי המאה ה-21 לדוגמת SOLE PBL למידה התנסותית וכו

jay

ג'יי הורוביץ

צוות התוכנית
בעל תואר שני בתקשורת ומחשבים בחינוך מבית הספר לחינוך של אוניברסיטת תל אביב. פיתח מדיניות תקשובית במשרד החינוך (1999 – 2009) ולימד בהשתלמויות מורים לשימוש פדגוגי של האינטרנט. בין 2001 - 2018 הדריך מרצים במכללה האקדמית אחווה, ומשנת 2007 מרצה ומנחה בבית הספר להתפתחות מקצועית במכון מופ"ת. משנת 2006 מפרסם באופן תדיר על דיגיטליות וחינוך בבלוג אישי –

ההתמחות ניתנת במסגרת בית הספר ללימודי התמחות מקצועית ע"ש פרופ' זילברשטיין
הלימודים מתקיימים במכון מופ"ת בהיקף של יום בשבוע (יום חמישי, בשעות 14:00-9:00). 

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם

לפרטים נוספים ולייעוץ ראשוני התקשרו אלינו:

מינהל לומדים:

073-75-999-77

 mlomdim@macam.ac.il