פיתוח שיקול דעת פדגוגי בהוראת העברית כשפה נוספת

וובינר לקראת הקורס ​​​תכנון לימודים ופיתוח קוריקולרי להוראת עברית כשפה נוספת – הנחות יסוד, שיקול דעת דידקטי ותכנים.
תאריך: יום ראשון, 16 בפברואר 2020, 21:00–22:30 שעון ישראל (לאיזורי זמן נוספים)
משך הוובינר:  שעה וחצי
הרשמה: יש למלא טופס בתחתית הדף
צור קשר: international@macam.ac.il

תקציר

הוובינר יציג את השיקולים הפדגוגיים העומדים מאחורי פיתוח יחידת לימוד יעילה של יסוד דקדוקי-תחבירי בהוראת העברית כשפה נוספת.
שיקולים אלה יודגמו במסגרת ניתוח של נושא דקדוקי מסוים במטרה לחשוף את המשתתפים לעקרונות המנחים את קביעת הידע הלשוני והתרבותי שעלינו ללמד את התלמיד, את הידע המוקדם ההכרחי להפנמת הנושא הלשוני החדש ואת הדירוג הפנימי והחיצוני המיטבי של הנושא הלשוני הנלמד – וזאת תוך כדי עיון במסקנות הדידקטיות הנובעות מן הניתוח המוקדם של הנושא בהתאם לעקרונות הדקדוק הפדגוגי.
נוסף על כך המשתתפים ייחשפו ליחידת לימוד הבנויה על פי עקרונות אלה, וכן לתרגילים מכוונים מסוגים שונים המתאימים לכל אחד מן השלבים בתהליך ההוראה-למידה של יסוד דקדוקי-תחבירי בתחום הוראת העברית כשפה נוספת.

מרצה

רחל לרנר-מור

ביוגרפיה

בעלת תואר מוסמך מהמרכז לחינוך יהודי בתפוצות של האוניברסיטה העברית בירושלים; בוגרת החוג ללשון עברית והתמחתה במ"א ובלימודי המשך בתחום הוראת הלשון העברית כשפה נוספת, בתחום פיתוח תוכניות לימוד וחומרי לימוד על פי המסקנות הנובעות מעקרונות הדקדוק הפדגוגי בניתוחם של היסודות הלשוניים הנלמדים; לימדה עברית כשפה נוספת והייתה מרכזת לימודי העברית והיהדות בבתי ספר שונים בארצות הברית ובמדינות דרום אמריקה, וניהלה את מכללת שז"ר למורים לעברית ולמקצועות היהדות בבואנוס איירס; בעלת ניסיון רב בהכשרת מורים ובפיתוח חומרי לימוד להוראת העברית בכל הגילים.

טופס הרשמה: