אתגרים בהערכת הלמידה של עברית כשפה נוספת

סמינר מקוון

​על הסמינר….

השנה  יתמקד הסמינר בהערכה ובאתגרים שהיא מציבה בפני מורים ובפני העוסקים בתכנון תהליכי למידה. ההערכה היא רכיב מרכזי בתהליכי ההוראה והלמידה, וכדי להפעילה בדרך נכונה ואפקטיבית נדרשים ידע מקצועי ושליטה במיומנויות.

בתחום הוראת השפה בכלל ובהוראת העברית כשפה נוספת​ נדרשת התייחסות לסוגיות ייחודיות, ובהן: כיצד והאם להעריך את השליטה במיומנויות השפה (הבנת הנקרא, הבנת הנשמע, הבעה בכתב והבעה בעל-פה)? אילו דרכי הערכה מתאימות ואילו אינן מתאימות? כיצד יישומים טכנולוגיים יכולים לסייע בהערכה? בשאלות אלו ובשאלות נוספות יעסוק סמינר זה.

המפגשים יישאו אופי אינטראקטיבי והמשתתפים יוזמנו להגיב ולהתנסות .
 

​​​​מטרות הסמינר

1- הצגת האתגרים בהערכה של למידת עברית כשפה נוספת
2- הצגת מחקרים חדשניים בנושא הערכת הלמידה של שפות בכלל ושל עברית בפרט
3- הצגת כלים עדכניים להערכת הלמידה
4- הצגת כלים טכנולוגיים להערכת הלמידה
5- חשיפה לניסיונם וללמידתם של מורים ומרצים העוסקים בהוראת העברית כשפה נוספת​

​​​מבנה הסמינר​

הסמינר יכלול ארבעה מפגשים מקוונים של 90 דקות כל אחד. כל המפגשים יתקיימו בין השעות 21:00 ל- 22:30 (שעון ישראל)
במהלך המפגשים נבחן היבטים עיוניים והיבטים יישומיים של  נושא ההערכה,

מפגש ראשון: מסגרת עיונית לבחינת סוגיית ההערכה של שפה נוספת​
המרצה: ד"ר רות פורטס
המועדיום שני: 7.1.2019 

מפגש שני סולם הערכה למדידת היכולת התפקודית בשפה​
המרצה: ד"ר שירי גורן 
המועדיום חמישי: 10.1.2019 

מפגש שלישי: מה לבחון וכיצד? תכנון פריטי מבחן מותאמים להוראת שפה נוספת 
המרצה: מר ספי פומפיאן
המועד: יום שני: 14.1.2019 

מפגש רביעיהאם מבחן יכול להיות ידידותי למורה ויעיל לתלמידים?  ​
המרצה: ד"ר יהודית גולן בן-אורי 
המועדיום חמישי: 17.1.2019 

קהל יעד​

הסמינר מיועד לעובדי הוראה (מרצים, מורים ומורי מורים), קובעי מדיניות ומקבלי החלטות ולאנשי חינוך מישראל ומרחבי העולם.

​עלויות והרשמה 

​למשתתפים מחו"ל- 100$ – להרשמה 
למשתתפים מהארץ- 140 ש"ח (מחיר מסובסד לעובדי הוראה) ​- להרשמה 
הנחה לקבוצות משתתפים מאורגנות בישראל- 115 ש"ח. ​
**ניתן להשתתף בחלק מהמפגשים!! 

​למידע נוסף ולהרשמה קבוצתית, נא ליצור קשר באמצעות הדואר האלקטרוני:  international@macam.ac.il